Daewoo Lanos (заводський індекс T100), який був першим самостійним проектом компанії Daewoo, презентовано на Женевському автосалоні у 1997 році як заміна Daewoo Nexia. Автомобіль спроектовано науково-дослідним центром Daewoo в співпраці з німецькими і англійськими інжиніринговими компаніями. Дизайн кузова розробляло відоме італійське ательє ItalDesign під керівництвом Джорджетто Джуджаро. Двигуни, частково скопійовані у Opel, доводили фахівці інжинірингового підрозділу Porsche. Ходову частину тестували на полігоні технічного центру в Вортінзі (Велика Британія)[1]. Lanos було спроектовано і запущено у виробництво через 30 місяців. Коштував він компанії 420 млн доларів. Виробництво розпочали в Південній Кореї в 1997 році. Модель мала три варіанти виконання кузова: трьохдверний хетчбек, п'ятидверний хетчбек і седан. На автомобіль установлювалися двигуни робочим об'ємом від 1,3 до 1,6 л, потужністю від 75 до 106 к. с. Також створено обмежену партію Lanos Cabrio у кузові кабріолет, яка виготовлялася з 1997 по 2002 рік[2].
Спочатку Daewoo Lanos випускався тільки в Кореї. Проте вже в тому ж 1997 році почалося його великовузлове складання в Польщі на варшавському заводі FSO(«Fabryka Samohodów Osobowych»)[1][3].
З 1998 року великовузлове складання Lanos I налагодили в Україні (в Чорноморську) на СП «АвтоЗАЗ-Деу». У тому ж році цю машину під ім'ям Doninvest Assol стали збирати в Росії (до 1999 року — в Таганрозі, а з 1999-го по 2000-й — у Ростові). Виробництво було згорнуто через низький попит[1].
В квітні 2000 року з'явилася оновлена модель — Daewoo Lanos II (заводський індекс T150), що відрізняється іншими задніми ліхтарями і кришкою багажника. У тому ж році в Польщі почалося повномасштабне виробництво Daewoo Lanos і вже в 2001 році комплекти для складання цієї моделі в Україні стали надходити з заводу FSO[1].
Daewoo Lanos T150 седан (з 2000)30 квітня 2002 року General Motorsзаплатила 251 млн доларів за 42,1 відсотка акцій підприємства Daewoo[4]. У жовтні 2002 року було створено компанію General Motors Daewoo Auto & Technology (GM DAT, GM Daewoo)[5]. У тому ж році припинено випуск Daewoo Lanos у Кореї[1], там на його місце прийшов Chevrolet Aveo.
У 2003 році компанія «УкрАВТО» підписала угоду з GM Daewoo про створення на Запорізькому автозаводі повномасштабного виробництва моделей Daewoo Lanos, що включає не тільки зварювання, фарбування і складання, а й штампування кузова. З грудня 2004 року Lanos T100 і T150 збирається у Запоріжжі з комплектуючих, що надходять з Польщі, Кореї та Румунії (остання поставляє двигуни).
У 2004 році припинено виробництво Lanos у версії з 3-дверним кузовом хетчбек[2].
У кінці 2008 року у Польщі припинили виробництво моделі Lanos. З вересня 2008року автомобіль став суто українським за всіма виробничими ознаками локалізації: на ЗАЗі провадиться штампування, зварювання, фарбування кузовів, складання автомобілів, а для моделі 1,3 та 1,4 л — виробництво двигунів на Мелітопольському моторному заводі.[6] З 2008 року автомобілі продаються під назвою Daewoo Lanos і ЗАЗ Lanos.
Того ж року Запорізький автозавод розпочав поставку машинокомплектів Lanos до Єгипту, де на місцевому заводі GM Egypt здійснюється великовузлове складання[7].
29 листопада 2017 року власник компанії «УкрАвто» Таріел Васадзе повідомив, що ЗАЗ не планує відновлювати виробництво «Ланоса», який обіймав раніше перше місце по продажах, і став «народним авто»[8].

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу